Veelgestelde vragen

Contributie

Er is een raar bedrag afgeschreven. Hoe kan dit?

Een lidmaatschap kan op elke willekeurige dag ingaan, maar de contributie wordt altijd rond de 23e van de maand afgeschreven. Daarom kan de eerste afschrijving een onverwacht bedrag te zien geven. Het is dus het deel van de lopende maand. Je betaalt daarom nooit een dag teveel.

Daarnaast betaal je de contributie per maand en niet per week. Bij een tweejaar abonnement betaal je dus: 6,25 per week * 52 weken / 12 maanden = 27,08 per maand.

Hoe kan ik zo snel mogelijk weer trainen na een aanmaning?

Je kunt je achterstallige betaling op de club contant betalen of overmaken op rekening: NL17RABO0116769416 onder vermelding van Achternaam en Pasnummer. Je kunt dan direct weer sporten.

Wanneer krijg ik een aanmaning?

Als het na twee pogingen niet lukt om je lidmaatschap te betalen zullen we je hiervan op de hoogte brengen, ongeacht de reden. Je ontvangt van ons dan een brief, email of telefoontje.

Je kunt het achterstallige lidmaatschap ook zelf overmaken naar NL17 RABO 01 16 76 94 16 onder vermelding van je naam en pasnummer.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?

Het aanpassen van het rekeningnummer doe je gemakkelijk in de sportschool met het wijzigingsformulier.

Waarom alleen automatische incasso?

We werken alleen met automatische incasso omdat dit snel en eenvoudig is.

Hierdoor hoef jij je geen zorgen te maken dat je een betaling vergeet en je niet meer binnen kunt. En wij kunnen onze prijs zo laag mogelijk houden, omdat we dit niet meer handmatig hoeven te doen.

Hoe werkt de automatische incasso?

De automatische incasso vindt maandelijks plaats, rond de 24e van de maand. Je betaalt dan altijd je lidmaatschap voor de aankomende maand.

Betaal ik bij jullie extra voor live groepslessen en douches?

Nee, onze abonnementen en arrangementen zijn altijd inclusief al deze (en nog veel meer) faciliteiten.

Voor faciliteiten die niet binnen onze all-in prijs vallen, zoals fysiotherapie en sauna, wordt dat expliciet genoemd op de faciliteiten pagina.

Betaal ik extra voor een trainingsschema?

Nee. Het laten opstellen van een trainingsschema brengt geen extra kosten met zich mee. Je kunt dus zo vaak als je wilt een nieuw trainingsschema ontvangen. Wij adviseren om iedere 4-6 weken hiervoor met een coach af te spreken.

De prijs wordt per week gecommuniceerd, maar ik betaal per maand. Wat betaal ik precies en hoe is het tot stand gekomen?

De maandprijs wordt als volgt berekend: de weekprijs x 52/12.

  • Bij een tweejarig abonnement betaal je € 27,08 per maand
  • Bij een jaarabonnement betaal je € 31,42 per maand
  • Bij een halfjaarabonnement betaal je € 35,75 per maand
Ik heb nog een abonnement van het voormalige Smart Fit. Hoe werkt de incasso?

Voor de week abonnementen van voorheen Smart Fit incasseren we elke twee weken. Dit gebeurt rond de 10e en de 23e van elke maand. De 4 weken abonnementen van voorheen Smart Fit worden of rond de 10e of de 23e geïncasseerd, afhankelijk van wanneer je bent gestart met sporten.  Daarnaast vindt er 1 keer per jaar een tweede incasso in 1 maand plaats, vanwege de 13 incasso’s (52 weken gedeeld door 4 weken per incasso) in 12 maanden.

De ProFit Gym abonnementen worden altijd rond de 23e geïncasseerd. Na het afsluiten van een abonnement vindt er een verschilrekening plaats tot de eerste van de maand. Daarna begint het abonnement te lopen.

Faciliteiten

Is er voldoende parkeergelegenheid?

Ja, bijna elke ProFit Gym vestiging heeft voldoende (gratis) parkeergelegenheid. Op de pagina per vestiging vind je hierover meer informatie.

Heeft ProFit Gym een zonnebank?

Ja, ook voor een lekker kleurtje kun je bij ons terecht.

Voor 2,50 per week kun je ‘onbeperkt’ zonnen. Lees voor gebruik de spelregels.

Zijn de clubs voorzien van airconditioning?

Ja! Zo goed als elke club is voorzien van een goede airco-installatie. Zo kun jij, ongeacht het weer buiten, altijd terecht om te sporten!

Kan ik ook mijn resultaten volgen?

Jazeker, graag zelfs! Alle leden hebben een eigen inlog, waarmee je in kunt loggen op de website of in de gratis ProFit Gym app.

Hier kun je altijd jouw persoonlijke metingen terugzien, een nieuwe afspraak inplannen en je groepslessen reserveren!

Hoe vaak moet ik een nieuw trainingsschema?

Om je work-outs leuk en gevarieerd te houden, adviseren we om elke 4-6 weken een nieuw trainingsschema te starten. Maak een afspraak met één van de coaches en ze helpen je graag met een persoonlijk schema.

Wat is het verschil tussen een rood en zwart klembord?

Wil je tijdens het sporten graag wat extra begeleiding, dan pak je het rode klembord. Zo weten de coaches dat ze jou extra aandacht mogen geven.

Hoef je geen extra begeleiding, dan pak je het zwarte klembord. Wees vooral niet bang om hulp te vragen, we doen het graag!

We adviseren om het rode klembord te gebruiken als:

  • je net begint met sporten
  • je het prettig vindt om onder begeleiding te sporten
  • je terug komt van een blessure
  • je begint met een nieuw trainingsschema

Fitnessafspraken

Hoe plan ik een afspraak voor een intake, meting of trainingsschema?

Een afspraak plan je gemakkelijk zelf via onze gratis app.

Hier zie je precies wanneer we nog ruimte hebben in onze agenda en geef je zelf aan waarmee je geholpen wilt worden.

Kan ik een fitnessafspraak annuleren of verzetten?

Ja, je kunt een afspraak zelf annuleren en een nieuwe afspraak inplannen. Dit doe je snel en gemakkelijk via de gratis App.

Hoe vaak kan ik een fitnessafspraak inplannen?

Je kunt je fitnessafspraken helemaal zelf inplannen via onze gratis app.

We adviseren om elke 4 weken een meting te doen om je voortgang bij te houden en elke 6 weken een nieuw persoonlijk trainingsschema op te laten stellen.

Hiermee blijf je jezelf uitdagen en motiveren om je doelen te bereiken.

Groepslessen

Kan ik een reservering annuleren?

Ja, je kunt reservering voor een groepsles annuleren tot 6 uur vóór de les. Zo geef je andere sporters nog een kans om deel te nemen aan de les. Annuleren doe je snel en gemakkelijk via onze app.

Moet ik altijd reserveren voor een groepsles?

Ja, een groepsles moet je altijd van te voren reserveren. Dit kan gemakkelijk via de gratis App of door in te loggen op de website.

Ledenportal

Waarom worden login gegevens van iemand anders onthouden?

Als je op een gedeelde computer of apparaat inlogt kan het zijn dat de gegevens van degene die vóór jou worden onthouden.

Waarom wordt mijn login niet onthouden?

Als je login niet onthouden wordt zijn cookies verwijderd of mag de site geen cookie plaatsen.

Voor onthouden moet je browser cookies mogen plaatsen. Standaard staat het meestal aan, maar niet altijd. Dit bepaal je zelf en hier heeft de site geen controle over (gelukkig).

Meer info: http://www.browserchecker.nl/cookies-aanzetten-enable

Lidmaatschap

Hebben jullie ook familieabonnementen?

Nee, wij hebben geen familieabonnementen.

We houden ervan om alles zo simpel en eerlijk mogelijk te houden. We hebben daarom een vaste lage prijs voor één compleet all-in aanbod dat je nergens anders vindt.

Kan ik mijn lidmaatschap tijdelijk pauzeren?

Kun je even niet sporten, bijvoorbeeld door een zwangerschap of blessure? Stuur dan een mail met je gegevens en situatie naar de vestiging en dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Waarom stopt een halfjaarabonnement niet na een half jaar?

Bij een halfjaarabonnement koop je flexibiliteit. Een halfjaarabonnement is, net als de andere abonnementen een doorlopend abonnement, maar is al na 6 maanden te beëindigen.

Erg handig als je bijvoorbeeld alleen in de zomer of winter te sporten!

Bij een (twee)jaarabonnement ga je een langere verplichting aan, maar daar krijg je een lagere prijs voor terug.

Ik heb een zomerfit abonnement afgesloten, wanneer loopt dit abonnement af?

Nadat de twee maanden van het zomerfit abonnement verstreken zijn, is het abonnement maandelijks opzegbaar. Het abonnement loopt na deze periode automatisch door voor de prijs van een halfjaar abonnement. Wil je nog goedkoper trainen? Dan kun je direct een jaar of twee jaar abonnement afsluiten.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap stopzetten?

Opzeggen kan uitsluitend via een uitschrijf formulier verkrijgbaar aan de balie in de sportschool, omdat we je moeten kunnen ‘identificeren’. E-mail berichten zijn niet rechtsgeldig en worden als zodanig niet geaccepteerd.

Hoe kan ik lid worden?

Heel simpel. Dat kan op twee manieren:

Dit kan je doen op deze website, onder het kopje ‘lid worden‘. Kies je gewenste abonnement of arrangement en vul de rest van het formulier in. Je kunt dan binnen 2 tot 3 werkdagen jouw gloednieuwe ledenpas aan de balie ophalen. Op vertoon van je bevestigingsmail kun je al wel direct gaan sporten.

Liever iemand in de buurt voor vragen? Je kunt je uiteraard ook gewoon in de sportschool aanmelden.

Zijn er nog extra kosten verbonden aan een lidmaatschap bij ProFit Gym?

Bij aanvang van het lidmaatschap betaal je eenmalig inschrijfgeld à 50 Euro, maar we hebben vaak een lopende actie waarbij je korting krijgt op het inschrijfgeld.

Daarnaast betaal je 5 Euro borg voor de ledenpas. Deze krijg je uiteraard terug wanneer je jouw lidmaatschap opzegt en de pas inlevert.

Wat is de minimale leeftijd en zijn er leeftijdsvoorwaarden?

Om zelfstandig in te kunnen schrijven moet je minimaal 18 zijn.

Jonge sporters zijn bij ons natuurlijk ook welkom. Je mag bij ons sporten vanaf 12 jaar wanneer hier door een ouder/verzorger toestemming voor gegeven is. Zie hiervoor artikel 1.2.

 

Hoe vaak mag ik sporten met mijn lidmaatschap?

Met elk lidmaatschap (van proefmaand tot tweejaarabonnement) kun je onbeperkt sporten en mag je deelnemen aan elke groepsles.

Proberen

Kan ik jullie ook een keer proberen?

Dit kan zeker! Bij de balie kun je een welkomstformulier aanvragen. Zo kun je eenmalig fitnessen of deelnemen aan een groepsles! De kosten hiervan zijn €10 en krijg je terug bij het afsluiten van een abonnement.

Sportscholen

Kan ik ook bij de andere vestigingen sporten?

Jazeker, je ledenpas is niet gebonden aan één vestiging. Je kan dus terecht bij elke vestiging om te sporten.

Wil jij ook all-in fitness?
All-in Fitness?