Veelgestelde vragen heropening 

Na een sluiting van 5 maanden, eindelijk weer goed nieuws! Vanaf 19 mei zijn onze clubs weer geopend. We snappen dat jullie een boel vragen hebben. Daarom hebben we hier een overzicht gemaakt met de meest gestelde vragen. Tot snel in de sportschool!

Sportschoolbezoek

Hoeveel personen mogen er tegelijk in club?

Er mag een onbeperkt aantal mensen in de club, maar alleen als er 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Hetzelfde geldt voor de zalen van onze groepslessen.

Moet ik een mondkapje op als ik kom sporten?

Nee, het dragen van een mondkapje tijdens het sporten is niet verplicht. Uiteraard ben je er vrij in om dit wel te doen, als je dat graag wilt. We vragen je tijdens het binnenkomen in de club en als je weg gaat, wél een mondkapje te dragen.

Wat kan ik verwachten bij binnenkomst?

Wanneer je in sportkleding bij onze club binnenkomt, zal een ProFit Gym coach kort de regels vertellen. Afstand houden, schoonmaken en een warm welkom staan hierin centraal. Daarnaast krijg je een sprayflacon mee waarmee je de fitnessapparatuur schoon kunt houden.

Tijdens de lockdown hebben we niet stilgezeten en zijn een aantal clubs vernieuwd! Uiteraard hebben we ook goed geboend ?.De clubs zijn helemaal ingericht a.d.h.v. de richtlijnen, dus je kunt veilig sporten. Het is belangrijk om snel naar de door jou geboekte ruimte te gaan om het aantal contactmomenten te beperken.

Wat neem ik als sporter mee naar de club?

Zorg dat je voorbereid naar de sportschool komt. Dit betekent concreet dat je bij binnenkomst omgekleed bent in sportkleding en dat je binnen schoenen aan hebt. Daarnaast neem je een handdoek mee, een fles/bidon om te drinken en een schoonmaakdoekje.

Let op: de kleedkamers zijn vooralsnog gesloten. De toiletten blijven uiteraard wel in gebruik.

Hoe reserveer ik mijn sportschoolbezoek of groepsles?

Om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, is het noodzakelijk om te reserveren. Dit kan heel gemakkelijk via onze eigen ledenapp, door te bellen of aan de balie bij jouw sportschool. Groepslessen kunnen ook via de website gereserveerd worden. Als je belt of langskomt bij de balie, stellen wij 5 gezondheidsvragen. Bij 1 negatief antwoord op de vragen, kan er helaas niet gesport worden.

Het is belangrijk om de sportschoolbezoeken te registeren zodat we zicht houden op het aantal sporters in onze clubs. Let op: zorg dat je jouw ledenpas (fysiek of via de app) meeneemt naar de club.

Kan ik 2 uur sporten of 'spontaan' langskomen?

Ja! Wanneer je aan het sporten bent tussen 11:00 uur en 17:00 uur kan er alleen op aanvraag van de sporter een tweede reservering gemaakt worden door een ProFit Gym Coach aan de balie, mits hier voldoende plekken voor zijn. We laten immers lege plekken niet onbenut! Tijdens piekuren is deze regel niet van kracht (9-11 uur en 18-20:30 uur).

Spontaan langskomen kan ook nog steeds! Weliswaar iets minder spontaan dan voorheen, omdat je moet reserveren. Maar beslis je NU te gaan sporten en er is plek, dan kan jij altijd bij ons terecht. De gezondheidscheck blijft van kracht.

Wat is de bedoeling van de flacons?

Iedere fitnessdeelnemer krijgt een eigen beschikbare sprayflacon mee de fitnessclub in. Hierdoor kan hij/zij zelf de materialen na een oefening direct reinigen, wat wachten voorkomt.

Hoe weet iedereen dat het tijd is om de sportschool te verlaten?

Per uur maken we een ronde om men op de tijd te attenderen. Tevens hebben we nog voor opening een intercom in alle clubs geplaatst, zodat het ook per microfoon gecommuniceerd kan worden. Lekker handig!

Fitness

Kan ik groepslessen bij jullie volgen?

Vanaf 5 juni mogen er weer binnen groepslessen gegeven worden. Naast live-lessen bieden wel ook virtuele lessen en buitenlessen. Kijk op de website of in de ProFit Gym App voor het actuele rooster.

Mijn trainingsschema is verlopen, wat nu?

Als je een nieuw trainingsschema wilt, kun je via onze nieuwe app of aan de balie een afspraak maken om zo snel mogelijk een nieuwe te krijgen. We stellen de trainingsschema’s op aan de hand van jouw doelen, wensen en bijvoorbeeld blessures. Geheel kosteloos en gewoon binnen je abonnement!

Is er een arrangement voor mensen herstellende van COVID?

Ja! Een groot aantal patiënten met ‘milde’ corona klachten hebben daar langdurig last van, soms wel tot een jaar nadat ze ziek zijn geweest. Je kunt een deel van je longinhoud kwijtraken, veel last hebben van vermoeidheid en verliest (gedeeltelijk) spierkracht. Gezondheid is prioriteit nummer 1. Wij hebben speciaal voor deze groep een arrangement opgezet. Je wordt hierin intensief begeleid door jouw coach en krijgt oefeningen die focussen op herstel van je klachten. Bekijk hier het corona herstel arrangement.

Is er ook ruimte voor personal training?

Ja! Wel maken we voor alle personal training deelnemers een reservering, gelijk aan de fitnessbezoekers. Je kunt kosteloos samen met jouw coach een sportafspraak inplannen om samen te trainen voor extra motivatie en uitdaging. Uiteraard houden we 1,5m afstand!

Is contactsport weer mogelijk?

Ja! Er zijn enkele uitzonderingen gemaakt op de 1,5 meter regel zoals bij contactsporten. Hierdoor kan dit dus een vervolg krijgen, zoals dit voorheen ook gegeven werd! Let wel: wij stimuleren overmatig contact niet!

Is proefsporten ook weer mogelijk?

Ja! Wel dient iemand de 5 gezondheidsvragen eerst te positief te beantwoorden. We willen het sporten voor iedereen zo veilig als mogelijk maken.

Blijft het thuis sport aanbod nog beschikbaar?

Ja! We hebben inmiddels een heel ruim aanbod aan thuis sport mogelijkheden. De reacties waren overweldigend positief en we blijven het aanbod uitbreiden.

Overig

Wat gebeurt er met mijn abonnement bij heropening?

Vanaf 19 mei zijn onze clubs weer open. Vanaf toen kon er (bijna) volledig gebruik gemaakt worden van onze diensten. In principe worden alle abonnementen vanaf 19 mei weer hervat. Je ontvangt dus voor de maand mei ook een andere incasso dan je van ons gewend bent. Vanaf juni betaal je weer het ‘normale’ abonnementsgeld!

Ben je momenteel, bijvoorbeeld door corona, nog niet in de mogelijkheid om te sporten? Dan is het belangrijk dat je dat z.s.m. aan ons laat weten via het contactformulier. We komen dan samen tot een gepaste oplossing.

Gaan alle arrangementen weer van start?

Ja, alle arrangementen gaan weer van start en zijn weer af te nemen.

Kan ik nog koffie drinken?

Uiteraard kun je bij ProFit Gym nog genieten van een lekker bakje koffie! Het zitgedeelte in de clubs is tijdelijk verwijderd vanwege de ruimte, maar de koffieautomaat blijft beschikbaar.

Kan ik nog wel een persoonlijke intake doen?

Ja! Een persoonlijke intake met 0-meting is nog steeds mogelijk. Als potentieel lid zal de rondleiding door de club beperkter zijn dan voorheen gewend, maar we zullen je voorzien van alle informatie.

Waarom werken jullie met reserveringen per uur?

Zo blijft het controleerbaar door te registreren wie er in en uit gaat en hebben we voldoende tussentijd om de clubs netjes te houden. Er is het nodige veranderd en dus moeten we verrassingen voorkomen. Veilig sporten, juist nu.

Kan ik gebruik maken van de kleedkamer?

Ja, per 5 juni mag er weer gebruik gemaakt worden van de kleedkamers, toiletten en douches!

Hoe zit het met de luchtzuiveringsinstallaties in de clubs?

Al onze clubs zijn uitgerust met moderne luchtzuiveringsinstallaties. Hierdoor krijg je een goede luchtstroom in onze clubs wat de verspreiding van het coronavirus tegengaat.

Fitnessen bij ProFit Gym

In deze video laten we zien hoe je weer bij ons kunt fitnessen. Wij hebben niet stilgezeten en ons alvast voorbereid op heropening. ProFit Gym laat zien dat het kan. Tot snel!

Wil jij ook all-in fitness?
All-in Fitness?